YouTube приходи за бизнеса: подходи и стратегии
Tsvetan Kamenov | 8 ноември 2023
В последните години YouTube се наложи като една от най-полезните платформи за извличане на печалба и постигане на бизнес цели.
Много бизнеси все още са скептични към създаването и поддържането на видео съдържание. Създателите на видеа, реализиращи големи проходи, обаче, няма да се съгласят.
Източник на изображение: Canva
Съществуват различни подходи и стратегии, които създателите да използват в качеството си на специалисти или собственици на бизнес, за да направят така, че платформата да заработи за бизнеса и да генерира приходи от YouTube.
В следващите редове ще те запознаем с начините да използваш YouTube за приходи за бизнеса си.
YouTube за бизнес цели - ето защо е добра идея
В последните години в дигиталното пространство се наложиха различни платформи за видео съдържание, но YouTube остана водеща с мащаба си. Лоши пророци са онези, които предсказват, че някой ще детронира YouTube.
Чрез инструментите на платформата можеш да се свържеш по уникален начин с потенциални клиенти и да създадеш общност около бизнеса си, така че той успешно да се превърне в бранд.
Активните потребители в платформата надхвърлят 2.5 милиарда, а хората, които всеки ден прекарват време в YouTube са около 122 милиона. Всеки ден потребителите изразходват 1 милиард часа видео време, което прави платформата втората най-голяма търсачка след Гугъл.
Как да печелите от YouTube?
Разбира се добавената стойност не е единственият дивидент, който получаваш от платформата за бизнеса си. Наред с тях нея идват приходите от реклами, сделките за спонсорство, както и участието в партньорската програма на YouTube.
Google AdSense за YouTube
Можеш да свържеш Google AdSense със своя канал в платформата, за да печелиш от реклами в твоето съдържание. За целта има някои изисквания, които каналът ти трябва да покрие. Това са например брой абонати, време на гледане и т.н.
Веднъж след като е одобрен, в каналът ти ще се показват реклами преди, по време на и след видеото, а AdSense ще изчислява монетизирането. Много популярни влогъри печелят милиони долари под формата на приходи от YouTube.
Партньорска програма на YouTube
Следващата стъпка, за да добиеш YouTube приходи, е да влезеш в партньорската програма на YouTube. Защо? За да имаш достъп до допълнителни възможности за печалба от канала и съдържанието ти.
Партньорската програма ти дава споделени приходи в YouTube от реклама, възможността да имаш платени абонаменти, както и да продаваш свои продукти директно през канала си. Tова е чудесна възможност да разшириш пазара си в една необятна платформа.
Сделки за спонсорство и марки
Ако си успял да развиеш бранда си и каналът ти разполага с голяма аудитория, която се ангажира със съдържанието ти, то тогава други бизнеси ще имат интерес да работят с теб. Така както ти си рекламирал с големите, сега и теб те търсят за реклама в твоя канал.
Разбира се, печелиш от това. Всеки, който иска да рекламира чрез теб, трябва да ти плаща за това. Възможностите за приходи от подобни сделки не са никак малко - от стотици до няколко милиона долара.
Поставяне на продукти във видеоклипове
Начинът да направиш канала си печеливш трябва да се ръководи от един основен принцип - видеоклиповете трябва да носят смисъл и послание, за да са полезни за таргет групата ти. Чрез добавена стойност ти се свързваш с правилната аудитория.
Източник на изображение: Canva
Няма по-добър начин да рекламираш своите стоки или услуги, освен да ги позиционираш така във видеоклиповете, че да са в унисон с общото послание. Запомни, че твоят канал не е само виртуален магазин.
Когато потребителите се почувстват свързани, открият смисъл и разберат посланието - то те ще донесат приход за твоя бизнес и ще направят бранда ти разпознаваем.
Групово финансиране и дарения
Груповото финансиране и получените дарения са начин да печелиш пари, които да инвестираш в смислена кауза или инициатива. Каузите, които се стремиш да подкрепяш, ще направят бранда ти още по-известен и търсен.
За да се възползваш от тази възможност обаче, трябва да имаш много добре развита аудитория, която разбира този призив и е готова да инвестира средства в него. Искаш да подкрепиш приют - видеото със сладко животинче, което носи твоето име, ще бъде чудесен начин за това.
Продажби на стоки
Ако бизнесът ти е в сферата на услугите, тогава можеш да използваш YouTube и неговата аудитория, за да представиш твоите услуги по интересен и ангажиращ начин. Винаги мисли каква добавена стойност можеш да дадеш.
За да превърнеш всеки видеоклип в приход от YouTube, остави линк към своя онлайн магазин. Предложи промоция или направи кампания с ваучери.
Брандови и продуктови видеа
Не превръщай създаването на съдържание в нещо, което се върши механично и просто играе ролята на пълнеж. Вместо това, създай видеоклипове, които да подчертаят важността и значението на продукта или услугата.
Задай си въпросите: “как моят продукт се отличава”, “какво му придава уникална стойност” и “кои са безспорните му предимства”. След това претвори отговорите в част от своето съдържание.
Източник на изображение: Canva
Понякога, за да изпъкнеш наистина, е добре да се довериш на подходящата дигитална агенция за видео съдържание. Ще получиш вътрешен поглед и насоки, до които би достигнал след дълъг процес от проба и грешка.
Афилиейт маркетинг в YouTube
Инфлуенсърите направиха своите първи стъпки именно в YouTube. Една от причините те да са толкова успешни е опцията за афилиейт маркетинг.
Как работи?
Ти препоръчваш продукти или услуги, предлагани от други компании, за да получиш комисионна от извършена продажба. Например, ако правиш и продаваш дрехи от органичен памук, можеш да препоръчаш подходящ перилен препарат.
Твоята аудитория ще се заинтригува как да поддържа дрехите, закупени от теб, и ще си купи препарата. Понеже е твоя препоръка, всяка продажба ще ти донесе приход. Така ти и твоите партньори можете да печелите пари.
Кръстосана промоция в други социални медии
Когато създаваш YouTube канала си, е добре да помислиш как ще съчетаваш съдържанието там, с това което споделяш в социалните мрежи. Освен че градиш органичен трафик чрез пренасочванията, кръстосана промоционална кампания може да увеличи значително прихода ти.
Чрез пренасочване от социални платформи или обратното, увеличаваш видимостта си и можеш да достигнеш до повече потребители. Пренасочването на трафик винаги е добър вариант за таргетиране на различни целеви групи.
Популяризиране на продукти и услуги
Използвай платени и органични стратегии, за да достигнеш до аудиторията, която желаеш. Но най-важно е да наблегнеш на видеоклипове в YouTube, които демонстрират начините, по които твоите продукти или услуги могат да бъдат полезни.
Продажба на достъп до премиум съдържание
Добре е да наблегнеш на уникалността на това, което предлагаш. Ала това не значи да споделиш цялото си “ноу-хау” във видеа. Или може да го направиш, но след платен достъп до тях.
Създаването на специализирано съдържание не е лесно, затова искай да ти се плати за нещо, което хората нямат, но искат да имат. Например, ако имаш обучителен бизнес, можеш да продаваш платено съдържание в твоята област - курс или друго.
Печелене от предавания на живо
Live stream съдържанието привлича и ангажира до голяма степен аудиторията. Така освен усещането за ексклузивно свързване, придаваш на твоите последователи чувството за общност, за неповторимо изживяване.
Когато предаваш на живо в YouTube, твоите интерактивни видеа карат хората да се ангажират с канала - да закупят, да дарят и т.н.
Организиране на спонсорирани събития
Привлечи спонсори за твоите събития. Използвай платформата, за да ги представиш и да им помогнеш да стигнат до по-голяма аудитория. Лош начин за реклама няма, затова се възползвай от всяка възможност.
Когато инвестираш в качеството съдържание и имаш стабилна маркетингова стратегия, то приходите от реклама прогресивно ще се покачват.
С YouTube можеш да направиш много, за да популяризираш бизнеса си. Не пропускай тази възможност. Разбира се това е процес, който изисква проба-грешка и непрестанно подобряване.
Използване на анализа на YouTube за оценка и подобряване на резултатите
Хубавото на това да работиш с Youtube е, че платформата дава на всички създатели на съдържание възможност да измерят своите резултати.
Това са инструментите за анализ на платформата, които показват как аудиторията влиза във взаимодействие с видеоклипове в канала ти.
Тези данни са чудесен начин да разбереш какво работи и какво не и на базата на това да оптимизираш канала си и стратегията си за съдържание.
Това може и да изглежда като много усилие от твоя страна, но кой каза, че това са лесни пари? YouTube за бизнес дава уникална възможност на създателите на видеоклипове да печелят.
Източник на изображение: Canva
Но за да се развива бизнеса ти и да жънеш успех под формата на хиляди долара, трябва непрестанно да инвестираш време и усилия.
Единственото и само качественото съдържание означава, че ще печелиш от канала си. Начинът, по който аудиторията взаимодейства с канала ти е и пътят на приходите.
YouTube за бизнес цели означава, че ще трябва да работиш с алгоритъма на търсене, заложен в платформата. Така ще имаш видеоклипове в началото на резултатите и ще достигаш до повече хора.
Последно, анализите на платформата ти дават предимството да изучиш своята аудитория и да прецизираш според възраст, пол, интереси и т.н. Така ще разчиташ не само на таргетирано съдържание, но и на реклами.
Често задавани въпроси
1. Как да разбера какво съдържание с цел печалба да създам?
Можеш да планираш съдържанието си чрез похват, наречен social listening - наблюдаваш какво хората казват за бранда ви и го използваш в съдържанието си. Друг метод е проучването за ключови думи с данни, валидни конкретно за платформата на YouTube.
2. Колко често да качвам съдържание, за да печеля?
Еднозначен отговор на този въпрос няма, но виж как конкурентите ти печелят пари - колко често и какви видеа качват, както и какви коментари генерират.
3. Повече от гледанията на видеоклипа са от аудитория под 18г - какво да направя?
Прецени дали това е аудиторията, която търсиш и таргетираш. Винаги се съобразявай с аналитичните данни, за да постигаш оптимални резултати.