YouTube приходи за бизнеса: подходи и стратегии

YouTube приходи за бизнеса: подходи и стратегии

Tsvetan Kamenov | 8 ноември 2023

В последните години YouTube се наложи като една от най-полезните платформи за извличане на печалба и постигане на бизнес цели. 

Много бизнеси все още са скептични към създаването и поддържането на видео съдържание. Създателите на видеа, реализиращи големи проходи, обаче, няма да се съгласят.

видео съдържание

Източник на изображение: Canva

Съществуват различни подходи и стратегии, които създателите да използват в качеството си на специалисти или собственици на бизнес, за да направят така, че платформата да заработи за бизнеса и да генерира приходи от YouTube

В следващите редове ще те запознаем с начините да използваш YouTube за приходи за бизнеса си.

YouTube за бизнес цели - ето защо е добра идея

В последните години в дигиталното пространство се наложиха различни платформи за видео съдържание, но YouTube остана водеща с мащаба си. Лоши пророци са онези, които предсказват, че някой ще детронира YouTube.

Чрез инструментите на платформата можеш да се свържеш по уникален начин с потенциални клиенти и да създадеш общност около бизнеса си, така че той успешно да се превърне в бранд.

Активните потребители в платформата надхвърлят 2.5 милиарда, а хората, които всеки ден прекарват време в YouTube са около 122 милиона. Всеки ден потребителите изразходват 1 милиард часа видео време, което прави платформата втората най-голяма търсачка след Гугъл.

Как да печелите от YouTube? 

Разбира се добавената стойност не е единственият дивидент, който получаваш от платформата за бизнеса си. Наред с тях нея идват приходите от реклами, сделките за спонсорство, както и участието в партньорската програма на YouTube.

Google AdSense за YouTube 

Можеш да свържеш Google AdSense със своя канал в платформата, за да печелиш от реклами в твоето съдържание. За целта има някои изисквания, които каналът ти трябва да покрие. Това са например брой абонати, време на гледане и т.н.

Веднъж след като е одобрен, в каналът ти ще се показват реклами преди, по време на и след видеото, а AdSense ще изчислява монетизирането. Много популярни влогъри печелят милиони долари под формата на приходи от YouTube. 

Партньорска програма на YouTube

Следващата стъпка, за да добиеш YouTube приходи, е да влезеш в партньорската програма на YouTube. Защо? За да имаш достъп до допълнителни възможности за печалба от канала и съдържанието ти.

Партньорската програма ти дава споделени приходи в YouTube от реклама, възможността да имаш платени абонаменти, както и да продаваш свои продукти директно през канала си. Tова е чудесна възможност да разшириш пазара си в една необятна платформа.

Сделки за спонсорство и марки

Ако си успял да развиеш бранда си и каналът ти разполага с голяма аудитория, която се ангажира със съдържанието ти, то тогава други бизнеси ще имат интерес да работят с теб. Така както ти си рекламирал с големите, сега и теб те търсят за реклама в твоя канал.

Разбира се, печелиш от това. Всеки, който иска да рекламира чрез теб, трябва да ти плаща за това. Възможностите за приходи от подобни сделки не са никак малко - от стотици до няколко милиона долара.

Поставяне на продукти във видеоклипове 

Начинът да направиш канала си печеливш трябва да се ръководи от един основен принцип - видеоклиповете трябва да носят смисъл и послание, за да са полезни за таргет групата ти. Чрез добавена стойност ти се свързваш с правилната аудитория.

Поставяне на продукти във видеоклипове

Източник на изображение: Canva

Няма по-добър начин да рекламираш своите стоки или услуги, освен да ги позиционираш така във видеоклиповете, че да са в унисон с общото послание. Запомни, че твоят канал не е само виртуален магазин.

Когато потребителите се почувстват свързани, открият смисъл и разберат посланието - то те ще донесат приход за твоя бизнес и ще направят бранда ти разпознаваем.

Групово финансиране и дарения

Груповото финансиране и получените дарения са начин да печелиш пари, които да инвестираш в смислена кауза или инициатива. Каузите, които се стремиш да подкрепяш, ще направят бранда ти още по-известен и търсен.

За да се възползваш от тази възможност обаче, трябва да имаш много добре развита аудитория, която разбира този призив и е готова да инвестира средства в него. Искаш да подкрепиш приют - видеото със сладко животинче, което носи твоето име, ще бъде чудесен начин за това.

Продажби на стоки 

Ако бизнесът ти е в сферата на услугите, тогава можеш да използваш YouTube и неговата аудитория, за да представиш твоите услуги по интересен и ангажиращ начин. Винаги мисли каква добавена стойност можеш да дадеш.

За да превърнеш всеки видеоклип в приход от YouTube, остави линк към своя онлайн магазин. Предложи промоция или направи кампания с ваучери. 

Брандови и продуктови видеа

Не превръщай създаването на съдържание в нещо, което се върши механично и просто играе ролята на пълнеж. Вместо това, създай видеоклипове, които да подчертаят важността и значението на продукта или услугата.

Задай си въпросите: “как моят продукт се отличава”, “какво му придава уникална стойност” и “кои са безспорните му предимства”. След това претвори отговорите в част от своето съдържание.

Брандови и продуктови видеа

Източник на изображение: Canva

Понякога, за да изпъкнеш наистина, е добре да се довериш на подходящата дигитална агенция за видео съдържание. Ще получиш вътрешен поглед и насоки, до които би достигнал след дълъг процес от проба и грешка.

Афилиейт маркетинг в YouTube 

Инфлуенсърите направиха своите първи стъпки именно в YouTube. Една от причините те да са толкова успешни е опцията за афилиейт маркетинг

Как работи?

Ти препоръчваш продукти или услуги, предлагани от други компании, за да получиш комисионна от извършена продажба. Например, ако правиш и продаваш дрехи от органичен памук, можеш да препоръчаш подходящ перилен препарат.

Твоята аудитория ще се заинтригува как да поддържа дрехите, закупени от теб, и ще си купи препарата. Понеже е твоя препоръка, всяка продажба ще ти донесе приход. Така ти и твоите партньори можете да печелите пари.

Кръстосана промоция в други социални медии

Когато създаваш YouTube канала си, е добре да помислиш как ще съчетаваш съдържанието там, с това което споделяш в социалните мрежи. Освен че градиш органичен трафик чрез пренасочванията, кръстосана промоционална кампания може да увеличи значително прихода ти.

Чрез пренасочване от социални платформи или обратното, увеличаваш видимостта си и можеш да достигнеш до повече потребители. Пренасочването на трафик винаги е добър вариант за таргетиране на различни целеви групи.

Популяризиране на продукти и услуги 

Използвай платени и органични стратегии, за да достигнеш до аудиторията, която желаеш. Но най-важно е да наблегнеш на видеоклипове в YouTube, които демонстрират начините, по които твоите продукти или услуги могат да бъдат полезни.

Продажба на достъп до премиум съдържание 

Добре е да наблегнеш на уникалността на това, което предлагаш. Ала това не значи да споделиш цялото си “ноу-хау” във видеа. Или може да го направиш, но след платен достъп до тях.

Създаването на специализирано съдържание не е лесно, затова искай да ти се плати за нещо, което хората нямат, но искат да имат. Например, ако имаш обучителен бизнес, можеш да продаваш платено съдържание в твоята област - курс или друго.

Печелене от предавания на живо 

Live stream съдържанието привлича и ангажира до голяма степен аудиторията. Така освен усещането за ексклузивно свързване, придаваш на твоите последователи чувството за общност, за неповторимо изживяване.

Когато предаваш на живо в YouTube, твоите интерактивни видеа карат хората да се ангажират с канала - да закупят, да дарят и т.н.

Организиране на спонсорирани събития

Привлечи спонсори за твоите събития. Използвай платформата, за да ги представиш и да им помогнеш да стигнат до по-голяма аудитория. Лош начин за реклама няма, затова се възползвай от всяка възможност.

Когато инвестираш в качеството съдържание и имаш стабилна маркетингова стратегия, то приходите от реклама прогресивно ще се покачват.

С YouTube можеш да направиш много, за да популяризираш бизнеса си. Не пропускай тази възможност. Разбира се това е процес, който изисква проба-грешка и непрестанно подобряване.

Използване на анализа на YouTube за оценка и подобряване на резултатите

Хубавото на това да работиш с Youtube е, че платформата дава на всички създатели на съдържание възможност да измерят своите резултати.

Това са инструментите за анализ на платформата, които показват как аудиторията влиза във взаимодействие с видеоклипове в канала ти.

Тези данни са чудесен начин да разбереш какво работи и какво не и на базата на това да оптимизираш канала си и стратегията си за съдържание.

Това може и да изглежда като много усилие от твоя страна, но кой каза, че това са лесни пари? YouTube за бизнес дава уникална възможност на създателите на видеоклипове да печелят.

Използване на анализа на YouTube

Източник на изображение: Canva

Но за да се развива бизнеса ти и да жънеш успех под формата на хиляди долара, трябва непрестанно да инвестираш време и усилия.

Единственото и само качественото съдържание означава, че ще печелиш от канала си. Начинът, по който аудиторията взаимодейства с канала ти е и пътят на приходите.

YouTube за бизнес цели означава, че ще трябва да работиш с алгоритъма на търсене, заложен в платформата. Така ще имаш видеоклипове в началото на резултатите и ще достигаш до повече хора.

Последно, анализите на платформата ти дават предимството да изучиш своята аудитория и да прецизираш според възраст, пол, интереси и т.н. Така ще разчиташ не само на таргетирано съдържание, но и на реклами.

Често задавани въпроси

Можеш да планираш съдържанието си чрез похват, наречен social listening - наблюдаваш какво хората казват за бранда ви и го използваш в съдържанието си. Друг метод е проучването за ключови думи с данни, валидни конкретно за платформата на YouTube.

Еднозначен отговор на този въпрос няма, но виж как конкурентите ти печелят пари - колко често и какви видеа качват, както и какви коментари генерират.

Прецени дали това е аудиторията, която търсиш и таргетираш. Винаги се съобразявай с аналитичните данни, за да постигаш оптимални резултати.

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате полезна информация и оферти