Начало // Речник на термините

Речник на термините

ТерминЗначение
PPC рекламиPPC (от англ. Pay-per-click – плащане на клик) е начин на закупуване на реклама в интернет, чрез която се рекламират продукти/услуги в интернет търсачките, в дисплейни и социални мрежи. При PPC рекламите плащането се извършва на база реален брой кликове върху рекламата.
Маркетинг в търсачки (Search Engine Marketing)Форма на онлайн маркетинг, която има за цел при търсене по съответните ключови думи сайтът/е-магазинът да излиза на по-предни позиции. Позицията се определя на търгове в реално време на база качествени параметри и предлагана цена.
Google AnalyticsGoogle Analytics е уеб инструмент за анализ на поведението на потребителите в сайта/онлайн магазина, разработен и поддържан от Google. 

Услугата осигурява достъп до статистически данни за сайта, въз основа на които могат да бъдат проследени действията на потребителите в сайта/е-магазина, подпомага анализа на ефективността на  използвания маркетинг и рекламен подход и позволява да се начертаят насоки за неговото подобряване.
Дисплейна рекламаФорма на реклама, чрез статични или динамични банери позиционирани в съдържанието на сайтове или видеа. 

Дисплейната реклама може да се осъществи чрез закупуване през рекламни мрежи или на база директно заявяване на позиции в определен сайт.
Видео рекламаРекламен формат чрез видео, което представя даден бизнес, продукт или услуга. 

Рекламата се позиционира в други видеа (преди, по време на или след тях) и се разпространява в социалните мрежи, в YouTube или други сайтове.
Ремаркетинг стратегияМаркетинг модел, при който се цели последващо ангажиране на аудиторията, след като веднъж са посетили сайта и/или са взаимодействали по някакъв начин с бранда. 

Ремаркетингът цели да ги насърчи да се върнат отново, да направят покупка и/или да завършат започната такава.
SEO оптимизация за търсачкиНабор от способи за оптимизиране (подобряване) на съдържанието и на техническите параметри на даден сайт съобразно изискванията на търсещите машини в интернет. 

По-доброто класиране в търсачките е цел на всеки съвременен сайт и/или е-магазин, тъй като това води до увеличаване на трафика към него и повишава шансовете за привличане на потенциални клиенти.
SEO одитТехнически и съдържателен анализ (проверка), който има за цел да установи доколко оптимизиран съгласно изискванията на SEO e сайтът/е-магазинът. Дава възможност да се идентифицират проблемните области и въз основа на това да бъдат предприети подходящите действия за подобряване на класирането на сайта.
Стратегия за маркетинг чрез съдържание (Content Marketing Strategy)Стратегия, с която се цели привличането и задържането на аудиторията, посредством предоставяне на добавена стойност чрез съдържание. 
Този вид стратегия включва позициониране на съдържанието както в сайта/онлайн магазина, така и в други сайтове/платформи. 

Правилно структурираната стратегия за маркетинг чрез съдържание оказва значително въздействие върху органичните резултати в търсачките.
Линк билдингПроцес на изграждане на мрежа от еднопосочни връзки (линкове) във външни уебсайтове (най-често блогове, публикации в медии и т.н.), които водят към уебсайта/е-магазина.

Ключов компонент на SEO оптимизацията, с който се постига по-високо класиране в резултатите от търсенето.
Блог пост/статияСъдържание под формата на статия, което дава добавена стойност на потребителя.

Блог постовете обикновено се публикуват в съответната секция на сайта/е-магазина. От една страна, те се грижат за по-доброто му класиране, от друга, запознават потребителя по-подробно със стоките, услугите и бранда като цяло.
Дигитален маркетингУслуга по цялостно управление на позиционирането на бизнеса в дигиталното пространство.
Управление на рекламиУслуга по цялостно управление на рекламните кампании на бизнеса, насочени към онлайн пространството – социални мрежи, платформи и т.н. 
Основава се на експертно таргетиране и оптимално управление на рекламните бюджети за постигане на най-добри резултати.
Управление на профили в социални мрежиУслуга по цялостно управление на профилите на бизнеса в социалните мрежи. Включва: създаване на стратегия за развитие на профила в съответната платформа, анализ на конкурентната среда, анализ на резултатите, предложения за активации и развитие на отношенията с последователите, предложения за създаване на съдържание  и други.
Постинг календарПодробно разписан постинг план за това какъв тип публикации и с какво съдържание ще бъдат публикувани в социалните мрежи на бизнеса за определен период от време.

Постинг календарът се съобразява с бизнес нуждите и целите, които сайтът/е-магазинът си поставя от гледна точка на маркетинга.
Маркетинг одитЦялостен анализ на маркетинга на съответния бизнес – позициониране на бранда, рекламни кампании, промоции, отношения с потребителите, представяне в социалните мрежи, търговски кампании и други.

Получените данни служат за актуализиране на целите и подобряване на маркетинг стратегията за постигане на по-добри резултати.
Имейл маркетингИмейл маркетингът позволява безплатна комуникация директно с потребителите чрез нюзлетъри, информация за промоции, отстъпки и други персонализирани послания и съобщения, които се изпращат всеки ден или периодично.

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате полезна информация и оферти