Какво е LinkedIn и как да печелите от него: ръководство за бизнеси
Tsvetan Kamenov | 23 ноември 2023
В последните години LinkedIn се наложи като една от най-успешните платформи за работа, които свързват професионалисти и бизнеси. Ползите от поддържането на пълен професионален профил в LinkedIn са много значими, както за бизнеси, така и за лични профили.
Източник на изображение: Canva
Въведение в LinkedIn и ползите от него за бизнеса
LinkedIn работи в много аспекти за бизнеса, но преди да разгледаме ползите от тази социална мрежа по-подробно, нека видим какво представлява самата тя.
Какво е LinkedIn?
Това е социална мрежа, която свързва специалисти и бизнеси в глобална професионална виртуална общност.
Някои от функциите на платформата са достатъчни за развиване на професионален имидж. За получаване на по-тясно насочени предложения или статистика, мрежата предлага и абонаменти.
Какво означава да имаш профил в LinkedIn?
Създаването на профил в LinkedIn ти възможност за създаване на имидж, привличане на таланти, взаимодействие с аудитория, реклами, създаване на мрежа от контакти, които да разширят популярността ти.
Също така, получаваш разпознаваемо дигитално присъствие, което може да се комбинира с други социални мрежи, за оптимални резултати.
Създаване на бизнес страница в LinkedIn
Първата стъпка към успеха е да създадеш твоята бизнес страница в платформата. Хубавото на LinkedIn е, че ти дава възможност да кажеш много за продуктите и услугите си, както и да представиш бизнеса си по структуриран и user-friendly начин.
Когато започнеш да създаваш страницата си, помисли върху кои акценти искаш да наблегнеш, защото те трябва да изпъкват. Просто и ясно, с балансирано визуално съдържание, попълни всички секции от профила си.
Помисли какво послание ще заложиш в секцията За нас, защото много клиенти ще са привлечени от това. Какво те отличава от конкуренцията?
Разкажи и за твоите принципи на работа, за нещата, които вдъхновяват твоя бизнес и го ръководят. Твоите служители могат да допълват общата картинка на бизнес профила ти, като поддържат техните собствени профили.
Създаване на стратегия за съдържание в LinkedIn
Всеки един профил или страница има нужда от взаимодействия, за да попада в полезрението на настоящи и бъдещи клиенти. Това означава, че трябва да създаваш качествено и интерактивно съдържание.
За да можеш да изпълниш това изискване, трябва да имаш целенасочена стратегия дигитален маркетинг. Следователно трябва да имаш добро познание относно целеви групи и потенциални клиенти.
Съдържанието, което ще създаваш трябва да е релевантно, да отговаря на бранда и мисията ти, да влиза във взаимодействие с хората.
Обикновено това е работа на екип от специалисти, наречени маркетолози или маркетинг експерти. Плащането за такава услуга често се отплаща във времето, защото спестява много време от прилагането на метода проба-грешка.
Стратегията за съдържание е нещо динамично, което се променя според аудиторията, но винаги изпълнява една задача - дава добавена стойност на твоето съдържание.
Оптимизиране на профила в LinkedIn за постигане на успех
LinkedIn е огромна платформа, 575 милиона потребители използват платформата, за да създават своите бизнес връзки. От тях половината са активни ежемесечно, а цели 40% взаимодействат всеки ден.
Колкото и примамливи да са тези цифри за един бизнес - защото възможностите са много, твоят бизнес трябва да се открои. Като погледнем пак цифрите, това може да не е никак лека задача. Тук ключова роля играе оптимизирането на твоя профил.
Помисли за формулировката на заглавието на твоя профил. Там кратко и ясно опиши с какво бизнесът ти е полезен. Така ще можеш да се свържеш с потенциални клиенти, които знаят какво търсят.
Източник на изображение: Canva
В секциите на профила направи така, че главното да изпъква. Помисли за ключово съдържание, важни формулировки и търсене. Кажи много с малко думи. Краткото и ясно послание се възприема по-добре от потребителя.
Раздели обемната информация на секции с подзаглавия, така че четящият да се ориентира бързо и лесно в профила ти.
Създаване на мрежи и връзки в LinkedIn
Linkedin е социална мрежа, която ти позволява да намериш хора със сродни на твоите интереси и търсения на твоя бизнес. Не забравяй да използваш първото изречение в твоя профил като основното, което ще привлече вниманието към теб.
Полезно е да използваш функцията следване, както и покана за приятелство, за да намериш хора, които биха били полезни на твоя бизнес по един или друг начин. Така започваш да градиш своята мрежа.
Като мрежа за професионални контакти, в LinkedIn е съвсем нормално да се свързваш с хора без да ги познаваш. В зависимост от посоката, в която искаш да развиеш бизнеса си, отдели време да опознаеш аудиторията, която можеш да превърнеш в свързана мрежа.
Струва си да отделиш време и усилия да поработиш и върху личния си профил. Можеш да го използваш, за да споделиш професионален опит, който е обвързан с мисията на бизнеса ти.
Така ще можеш да каниш лични контакти за последователи на бизнеса ти. Тъй като потребителите в тази мрежа са по-ангажирани със съдържанието, това е ценно за разрастване на мрежата ти.
Започни да коментираш, гласуваш и взаимодействаш със съдържание - твоята активност е важна за граденето на връзки.
Използване на групите в LinkedIn за взаимодействие с вашата аудитория
Това, което отличава LinkedIn от останалите социални мрежи, е акцентът върху качественото съдържание, чийто профил е бизнесът. Дали ще е дискусия или мнение, или полезен ресурс - хората търсят ползата от съдържанието.
Затова е и много важно да познаваш аудиторията си, да създаваш качествено съдържание и да взаимодействаш също толкова качествено с клиенти и партньори.
Започни да търсиш ефективни начини за диалог - използването на групите в платформата е един работещ вариант.
Опитай се да намериш резониращ тон с твоята аудитория - какво ги вълнува, кои са историите, които могат да ги накарат да взаимодействат с твоя бизнес, какво се случва с бизнеса ти, което би ги ангажирало.
Набиране на таланти в LinkedIn
В последните години LinkedIn се наложи като мястото, където да откриеш точния човек за твоя бизнес. Поради естеството на платформата можеш да разгледаш профилите на много потенциални служители преди да направиш запитване към тях.
Това много улеснява процеса по подбор на кадри. Сертификатите и опита показват доколко човекът би бил подходящ за твоя бизнес. Взаимодействията му и интересите пък индикират дали ще пасне в колектива.
Когато имаш голяма аудитория, можеш да добавиш обява за търсене на персонал и да чакаш правилният човек да се свърже с теб. После ще отсееш кандидатите на база на тяхната информация и твоето търсене.
Следи дали профилите са добре попълнени, с информация, която може да се провери и не се доверявай на прекалено украсени квалификации и умения.
Реклама в LinkedIn: Спонсорирано съдържание и InMail
LinkedIn рекламата е безспорно добър начин да рекламираш бизнеса си, особено ако се занимаваш с B2B. Макар и да е по-скъп вариант от останалите популярни платформи за реклама, тази в LinkedIn е чудесен вариант за допълнителни клиенти и приходи за бизнеса ти.
Спонсорираното съдържание в тази социална мрежа може да е под формата на банери или видео реклами, които не се публикуват задължително на страницата ти. Те се визуализират за потребителите.
Така продуктът или услугата ти достига до повече хора, които могат да започнат да взаимодействат с бизнеса ти.
Може да създадеш спонсорирано съдържание тип лийд, което е видимо във фийда на твоите последователи.
Можеш да използваш и опцията InMail, тогава реклама към твоя бизнес ще се изпраща в съобщения на активни потребители. Този вариант работи и в мобилна, и в десктоп версия.
Използване на LinkedIn Analytics за измерване на успеха
Модулът за анализ на страницата ти в LinkedIn ти дава много полезна информация, която да използваш, за да разширяваш бизнеса си.
С негова помощ можеш да видиш колко уникални посещения има страницата ти в зададен времеви период. Така ще можеш да добиеш представа дали активност от твоя страна предизвиква интереса, на който се надяваш.
Ще можеш да проследяваш броя на новите последователи, които са се присъединили към страницата ти и да обвържеш това със стратегията си или съдържанието, което си планирал.
Информацията за това какъв процент ангажираност са генерирали постовете ти, е неизменна в процеса на разбиране на аудиторията ти и пригодяване на маркетинговата ти стратегия към нуждите на клиентите.
Анализаторът може да ти покаже как твоята страница се представя спрямо конкуренцията, което е много полезно относно твоето планиране.
Използвайки инструментите за анализ, разбираш как ефективно да управляваш не само страницата си, но и бизнес стратегията си.
Интегриране на LinkedIn с други платформи за социални медии
Свързването на няколко социални мрежи е лесен начин да достигнеш до повече хора, които взаимодействат различно с бизнеса ти. Колкото повече видимост, толкова по-добре.
Добра идея е да развиеш първо профила си в LinkedIn, групите и аудиторията си, и след това да продължиш с други социални мрежи.
Утвърждаване на лидерството в индустрията в LinkedIn
Ако успееш да изпълниш всички описани до тук условия, тогава си на прав път да направиш твоя бизнес водещ в индустрията си през профила си в LinkedIn.
Източник на изображение: Canva
Когато аудиторията ти расте, брандът ти е разпознаваем и специалисти се обръщат към теб. Това значи, че се утвърждаваш като лидер в твоята ниша в платформата.
Разработване на стратегия за продажби в LinkedIn
За да започнеш да продаваш в платформата, трябва да разчиташ на добро съдържание и голяма аудитория. Също трябва да проучиш добре кои са твоите потенциални клиенти.
Когато имаш набелязана маса от възможни клиенти, периодично изпращаш активиращи съобщения с призив за действие.
Също така, може да каниш потенциални клиенти с персонализирани съобщения на среща, където да използваш твоите умения на търговец, за да ги убедиш да купят от теб.
Използване на LinkedIn за B2B маркетинг
LinkedIn е отговорен за 80% от общия B2B трафик. Стане ли въпрос за анализи, цялата налична информация няма как да бъде обработена ръчно. За това ще трябва да се довериш на подходящ инструмент за анализ на трафика си от LinkedIn.Веднъж щом придобиеш авторитет, лесно ще можеш да местиш потенциални клиенти надолу по фунията на продажбите.
Често задавани въпроси
1. Трябва ли да имам личен профил, за да създам бизнес страница?
LinkedIn е професионална мрежа, свързваща хора със сериозни интереси. Когато те взаимодействат с бизнеса ти, ще искат да разберат кои са хората зад него. Поддържането на подробен профил е не само желателно, а наложително.
2. Да свържа ли акаунта си в LinkedIn с други мрежи?
Колкото повече присъствие имаш в социалните медии, толкова по-добре. Твоята таргет аудитория може да предпочита един или друг канал през дните си за работа и почивка. Ти трябва да оптимизираш и създаваш стратегия според тези особености.
3. Струва ли си да инвестирам в платена реклама в LinkedIn?
Да платформата има милиони потребители и е много широко разпознаваема. Помни, че всяка разумна инвестиция се отплаща с времето.