Как се печелят пари от Тик Ток: ръководство за бизнеси

Как се печелят пари от Тик Ток: ръководство за бизнеси

Wisbix | 27 септември 2023

Бързо след появата си ТikTok започна да набира широка популярност сред потребителите и застана редом до социални мрежи от ранга на Instagram и Facebook. Това не остана незабелязано и от страна на бизнеса.

Китайската платформа разполага с 1,06 милиарда активни потребители (данните са от м. август 2023 г.) и множество  възможности за създаване на съдържание, което я прави привлекателна за множество потребители и бизнеси по света.

В следващите редове насочваме вниманието ти върху възможностите на платформата и конкретно как да печелиш пари в TikTok.

Как разговаря бизнесът с поколението Z?

В зависимост от своята ниша и дейност, бизнесите се ориентират към различни аудитории. Ако дадена компания произвежда памперси, съвсем естествено е тя да насочва маркетинга си към семейства с деца.

По същия начин обаче голяма част от козметичната индустрия например се налага да насочи кампаниите си към млади хора, защото произвежда козметика, която е подходяща за по-младата аудитория, произвежда се от щадящи природата съставки и др.

Това обаче се оказва проблем, защото голяма част от младите хора прекарват времето си в сравнтиелно непознати за бизнеса платформи като ТикТок и Снапчат. Постепенно се наложи бизнесът да се приспособи към предпочитанията на младежите и бавно, но сигурно, приспособи маркетинга си към новите тенденции.

Множество компании включиха в екипите си маркетолози от поколението Z, които да им помогнат да вникнат в интересите, хумора и есенцията на TikTok съдържанието. Тези опити се оказаха успешни, защото днес доста брандове разполагат с добре поддържан акаунт в TikTok.

В модерния маркетинг ТикТок не е само развлекателна платформа, но и най-силната връзка с поколението Z.

Печалби от ТикТок - идеи и стратегии

Основен принцип на бизнеса е, че парите следват хората. И тъй като в ТикТок има много хора, платформата е чудесен начин за печелене на пари.

За да изкараш пари от ТикТок не е достатъчно просто да публикуваш съдържание. Необходимо е да го правиш редовно, при това със стратегически подход.

Тук ти даваме няколко предложения за стратегии, с които ще успееш да спечелиш пари от своя ТикТок акаунт, независимо от нишата, продукта или индустрията:

Използвай ТикТок като маркетингов инструмент

ТикТок преди всичко е социална мрежа. Това означава, че можеш да използзваш възможностите му, за да разработиш цялостна стратегия за маркетинг, с която да популяризираш своя бизнес.

И макар че си има своите особености, ТикТок маркетингът оперира на същите принципи, по който до някаква степен работи и съдържанието в Instagram например.

Колаборирай с влиятелни личности

Когато създаваш съвместно съдържание за ТикТок с инфлуенсъри или популярни бизнеси, които вече имат голям брой последователи, получаваш възможността “да използваш” чуждата аудитория.

Това води до по-добра видимост на продуктите ти и позволява да разшириш влиянието си като бранд.

Ексклузивни отстъпки и промоции за твоите ТикТок последователи

Доказано е, че потребителите са склонни да купуват продукти, от които не се нуждаят, ако тези продукти се предлагат достатъчно изгодно. Ако стартираш ексклузивна промоция за последователите си в ТикТок, практически се възползваш от маркетингов канал с изключително висока възвръщаемост.

Предавай на живо

Предаването на живо е дейност, която в рамките на платформата е съпътствана от много полезни функционалности. Изключително важно да правиш всичко възможно да се свързваш с аудиторията си. Live предаванията са чудесен начин да го направиш ефективно.

Освен че имаш възможност да взаимодействаш с аудиторията си в реално време, можеш да провеждаш съвместно предаване на живо и с други потребители. По този начин не само се свързваш по-ефективно със своите последователи, но получаваш и предимствата на колаборацията.

По време на Live видео, не само че можеш да показваш своите продукти, можеш да водиш диалог с последователите си. Да отговаряш на въпросите им, да им задаваш въпроси и да ръководиш дискусии. Това ще заздрави връзката помежду ви и ще постави зад лицето на бранда ти личности, на които аудиторията може да симпатизира.

Спонсорирано съдържание

Когато натрупаш значителна аудитория в ТикТок, пред теб се отваря врата за създаване на спонсорирано съдържание. Това означава, че други брандове могат да се възползват от твоите последователи посредством спонсорирани постове.

Разбира се, това са само няколко стратегии за изкарване на пари в TikTok. Ако си достатъчно креативен, възможностите са много и различни.

Създаване на маркетингова стратегия за TikTok

Предвид това, че съществуват няколко начина да генерираш приходи от приложението, основната стратегия за бизнеса винаги ще бъде използването на платформата като маркетингов инструмент.

Както всяка социална мрежа, приложението предлага достъп до големи групи от потребители.

Предимствата на ТикТок пред останалите подобни канали са следните:

  • Актуалност - в момента ТикТок е най-популярната социална мрежа и нейните потребители са млади хора, които реално диктуват тенденциите в дигиталната реклама. Огромна част от дигиталния маркетинг е ориентирана към ползвателите на ТикТок. Ако искаш да бъдеш в крак с тенденциите, платформата трябва да бъде приоритетен канал за теб. Това би било предимство, ако целевата ти аудитория се състои предимно от младежи.
  • Възможност за бързо трупане на последователи - голяма част от съдържанието в ТикТок получава хиляди гледания и харесвания за броени часове. Това позволява изключително бързо привличане на аудитория. В ТикТок видеоклиповете ти могат да станат viral много по-лесно, отколкото в останалите социални мрежи.
  • Изключително точен алгоритъм - алгоритъмът на ТикТок е по-точен от алгоритмите на всяка друга платформа в интернет пространството. Механизмите на приложението изграждат цялостен профил на всеки потребител, на който то базира препоръките си за съдържание. Алгоритъмът е най-големият помощник на всеки маркетолог, тъй като позволява съдържанието да достига до аудитория, която ще се интересува от него.

Това са едни от основните предимства, които платформата предлага, като те се оказват достатъчни затова хиляди бизнеси по света да се присъединят към приложението. В случай че искаш да провеждаш рекламни кампании в социалните мрежи, ТикТок е перспективен вариант за развитие.

Използване на рекламите в TikTok за достигане до целевата аудитория

ТикТок изключително точно определя интересите, поведението и местоположението на потребителите си. Платформата идентифицира съдържанието, което харесваш и акаунтите, които следваш.

Т компилира всички данни за теб и ти изгражда пълен профил, на който базира съдържанието, което да ти показва. От всички социални мрежи, алгоритъмът на ТикТок е доказал най-високи съвпадения с действителността за потребителя.

И макар че механизмите на ТикТок са достатъчно усъвършенствани, че да ти позволяват да генерираш органичен трафик към видеоклиповете си, платформата предлага и платена реклама.

ТикТок рекламите, по своя начин на оформление, са много подобни на Фейсбук рекламата. Те могат да бъдат създавани в TikTok for Business и ти дават възможност внимателно да ги таргетираш към целевата си аудитория по различни критерии. По този начин много лесно можеш да достигнеш до правилния потребител, тъй като алгоритъмът ще го разпознае с голяма точност.

Сътрудничество с влиятелни личности от TikTok

ТикТок създава чудесни условия за сътрудничество с влиятелни личности в самата платформа или т.нар. инфлуенсъри. Една потенциална колаборация е важен маркетингов ход за всеки бизнес, особено ако инфлуенсърът, с когото работиш, резонира с посланията на марката ти.

Сътрудничеството в ТикТок е в своята същност инфлуенсър маркетинг и е страхотна възможност да разшириш влиянието на бранда си. Нашият съвет тук е да бъдеш селективен, когато подбираш влиятелната личност, с която ще работиш.

Увери се, че избраният инфлуенсър създава съдържание в твоята ниша и успява да поддържа ангажираността на своята аудитория. Важно е последователите на твоя инфлуенсър да му се доверяват, за да могат след това да се доверят и на теб.

Брандирани предизвикателства с хаштагове

Ако не искаш да плащаш за реклама, но все пак искаш да генерираш трафик към съдържанието си, това, което можеш да направиш, е да се включваш в брандирани предизвикателства.

В ТикТок по-голяма популярност имат т.нар. “предизвикателства”. Те представляват определена дейност или последователност от действия, които за кратък период от време стават изключително viral.

Ако следиш тенденциите и редовно се включваш в предизвикателства, лесно можеш да събираш хиляди гледания на видео. Увери се, че използваш съответните хаштагове за всяко видео с TikTok предизвикателство, за да може алгоритъмът да разпознае съдържанието ти като актуално и да го показва на повече хора.

Популяризиране на твоите продукти или услуги чрез TikTok

Популяризирането на продукти или услуги в ТикТок е подобно на популяризирането в други социални мрежи, но в много случаи носи дори по-висока възвръщаемост.

Трябва да имаш предвид, че ТикТок има определен формат на съдържание, с който трябва да се съобразяваш при планирането на постове. Хуморът, дължината и визията на ТикТок видеата са специфични, така че отдели време да се запознаеш с изискванията на платформата.

Добра идея е да разгледаш видео съдържанието, генериано от бизнеси, които са в твоята ниша. Разбира се, поддържай автентичност. Не е грешно да черпиш вдъхновение от други създатели на съдържание, но трябва да се постараеш твоето да бъде оригинално.

Програми за партньорски маркетинг

Програмите за партньорски маркетинг са изключително ефективни в почти всяка бизнес ниша.

В ТикТок имаш възможност както да участваш в чужди партньорски (affiliate) програми, така и да стартираш свои собствени такива, намирайки партньори, които да промотират твоите стоки и услуги.

В зависимост от целите ти, и двата варианта биха могли да бъдат полезни. Ако все още нямаш своя аудитория, афилиейт програмите могат значително да повишат продажбите ти. Не забравяй обаче, че всяка продажба, генерирана от партньорски маркетинг, се облага с комисионна.

Използвай анализа на TikTok, за да проследяваш резултатите си

В Бизнес платформата на ТикТок ще откриеш инструменти за проследяване на представянето на твоето съдържание - платформата изготвя подробен анализ за тенденциите, свързани с твоите харесвания, коментари и последователи.

Препоръчваме ти да проследяваш тези показатели, защото са добър белег, по който ще познаеш дали стратегиите ти са ефективни.

Бъди в крак с тенденциите и алгоритмите на TikTok

ТикТок е изключително динамична платформа. Тенденциите в нея се променят бързо. За да бъдеш в крак с актуалното съдържание в приложението, е важно да проследяваш клиповете, които набират популярност.

Ако забележиш нов тренд или предизвикателство, трябва да се включиш в него възможно най-бързо, защото след няколко дни той вече няма да е актуален.

Ако искаш алгоритъмът да те забележи, старай се да познаваш тенденциите в платформата и да съобразяваш съдържанието си с тях.

Често задавани въпроси

Да. Платената рекламата в ТикТок определено ускорява процеса, но също толкова успешно можеш да печелиш пари и посредством органичен трафик.

Платената реклама в ТикТок се заплаща според представянето на кампанията. В момента цената на рекламата в ТикТок започва от 10 долара CPM (цена на хиляда гледания), като тази цифра може да бъде повече от това, в зависимост от нишата, целевата аудитория и самата реклама.

Участието в предизвикателствата в никакъв случай не е задължително, но подобни включвания увеличават шансовете ти да генерираш органичен трафик към съдържанието си.

Разбира се, не всички предизвикателства са приложими към всяка ниша, но ако имаш възможност, препоръчваме да се участваш в предизвикателствата.

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате полезна информация и оферти