Как да имаме повече последователи в ТикТок?
Wisbix | 29 септември 2023
ТикТок е една от най-бързо развиващите се социални мрежи в интернет днес. В ТикТок можеш да намериш всичко - от образователни видеа до хумористични трендове и дори по-професионално съдържание.
ТикТок е чудесен канал за привличане на солидна аудитория към бизнеса ти от целия свят, като позволява дори на нови акаунти да натрупат харесвания и гледания ако съдържанието им е достатъчно добро. Към момента привличането на последователи в ТикТок е възможно да се случи по-бързо, отколкото в която и да е друга социална мрежа.
Посвещаваме тази статия изцяло на изкуството за привличане на последователи в социалната мрежа на поколението Z. В следващите редове ще ти разкажем как да “хакнеш” алгоритъма и как да имаш повече последователи в ТикТок.
TikTok за бизнес цели - да или не?
В последните години има много световноизвестни компании, поддържащи ТикТок акаунти. Бизнес гиганти като RyanAir, Duolingo, Chipotle и много други натрупаха масивна аудитория в приложението само за няколко месеца.
Резултатът от присъствието им в платформата помага на всяка една от тези компании ежедневно, увеличавайки тяхното влияние и печалби. И все пак съществува известна предубеденост сред маркетолозите относно използването на TikTok за бизнес цели.
Съществува схващането, че форматът на ТикТок съдържанието не позволява да се предаде правилно маркетингово послание. Тук обаче резултатите и тенденциите говорят сами за себе си. Да имаш ТикТок акаунт е една от най-добрите форми на маркетинг за твоя бизнес.
Как да стартираш и да растеш в TikTok?
Ако тепърва стартираш в света на TikTok, първото нещо, което е важно да направиш, е избереш своята ниша и да планираш облика на своя акаунт.
Какво съдържание предпочиташ да създаваш? Забавно или по-скоро информативно? Колко често ще създаваш и публикуваш съдържание? Добре е да фокусираш съдържанието си върху една специализирана тема и да спазваш определена последователност.
Дефинирай своята аудитория
Първата и една от най-важните стъпки, когато стартираш в ТикТок, е да определиш своята целева аудитория. Следва да си наясно с това с кого ще комуникираш, защото от това зависи и изпълнението на следващите задачи в процеса по развитие на ТикТок бизнес профил.
ТикТок дава възможност на много и различни бизнеси да се насочат към своите конкретни ниши и да станат вайръл в платформата. Когато имаш ясна визия за това с кого ще комуникира профилът ти, това ще се отрази и на съдържанието му.
Ако съдържанието ти отговаря на интересите на целевата ти аудитория, то неминуемо ще доведе до вярна аудитория. А вярната аудитория е тази, която ще те следва не само в ТикТок, но също и в другите ти канали.
Създавай ангажиращо съдържание
Преди да започнеш да създаваш съдържание, разгледай популярните видеа в своята ниша. Ще забележиш, че най-висока ангажираност имат видеата, които носят някаква стойност. Забавни клипове, информативно съдържание и видеа с предизвикателства са най-честите и най-харесваните контент формати в платформата.
Добра идея е да черпиш вдъхновение от популярните създатели на съдържание в приложението. Не забравяй, че видеата ти следва да бъдат ангажиращи, а това не може да се постигне без оригинално съдържание.
В ТикТок много добре се представят видеа, които са направени, така че са интересни за гледане. Кратък преглед в профили на бизнеси в сферата на финансите, правото и други “сериозни” теми ще ти покаже, че дори и те залагат на забавно съдържание.
Използвай актуални хаштагове и звуци
Ако прекараш малко повече време в Tik Tok, ще забележиш, че периодично други потребители започват да произвеждат съдържание с определени хаштагове и звуци. Обикновено съответният звук или хаштаг е влязъл в trending, или иначе казано - в момента е популярен.
Това трябва да бъде твоят сигнал, че съдържание, което създадеш с актуални звуци например, твърде вероятно ще генерира повече трафик от другите видеоклипове. Съответно, това е възможност за теб да привлечеш повече ТикТок последователи органично.
Участвай в предизвикателства и колаборации
Тъй като Тик Ток е по своя първоначален замисъл развлекателна платформа, тя предлага много опции за различни забавни предизвикателства (в платформата често ще ги срещнеш с #challenge) и колаборации.
Тук можеш да създаваш съдържание съвместно с други потребители, като по този начин извършваш нещо, като обмен на аудитории. Така получаваш много по-голяма гледаемост.
Предизвикателства представляват определено действие или последователност от действия, които в определен момент набират популярност в платформата.
Изпълнявайки актуалните предизвикателства, гледаемостта и броя на потребителите, които ще преглеждат акаунта ти, ще се повишат.
Публикувай редовно и в пиковите моменти
Както с всяка друга социална мрежа, редовното публикуване на съдържание е изключително важно. Ако публикуваш регулярно, алгоритъмът на ТикТок ще показва съдържанието ти на повече хора.
Има и определени моменти от денонощието и седмицата, в които е добре да публикуваш видеоклиповете си. Обикновено най-голяма гледаемост получават клиповете, качени между вторник и четвъртък.
Подходящи за аудиторията на ТикТок в България са следните времеви слотове:
- Между 10:00 ч. и 11:50 ч. преди обед;
- Между 14:30 ч.. и 16:00 ч. следобед;
- Между 18:00 ч. и 21:00 ч. вечерта.
И все пак много брандове, използващи ТикТок, забелязват, че според съответната ниша и според спецификите на марката им, тези времеви прозорци могат да се променят. Добре е да тестваш различни времеви слотове за публикациите си в ТикТок. След това се придържай към тези, които работят най-добре за теб и твоя бизнес.
Ангажирай се с аудиторията си
Ако целта ти е да натрупаш последователи и фенове в ТикТок, за теб е приоритет да изградиш връзка с аудиторията. За своите последователи ти трябва да бъдеш авторитет - експерт, приятел и съветник едновременно.
Най-добрият начин да създадеш тази връзка е да взаимодействаш с тях. Качвай постове, в които искаш тяхното мнение по определени теми. Мнението на твоите последователи е важно за теб като бизнес. Отговаряй и харесвай коментарите, които последователите оставят. Увери се, че аудиторията ти се чувства свързана с теб.
За да бъдеш следван, трябва да бъдеш харесван. А всички потребители харесват създатели на съдържание, които се интересуват от тях. Точно затова ангажирането с аудиторията е чудесен хак за последователи в Тик Ток.
Популяризирай TikTok профила си в други платформи
ТикТок е платформа с огромен потенциал за набиране на последователи. Въпреки това, изключително важно е да диверсифицираш онлайн присъствието си и да не разчиташ изцяло на естествения трафик в приложението.
Отдели време да промотираш ТикТок акаунта си и в други платформи с голям брой потребители, като Фейсбук и Инстаграм например. По този начин ще постигнеш още по-бърз растеж в платформата.
Използвай рекламите в TikTok
Трафикът в ТикТок до голяма степен е органичен. Съдържание с по-висока стойност бива разпознавано от алгоритъма и той го показва на потребителите, чиито интереси съвпадат с него. При все това възможностите за платена реклама в ТикТок биха били само в помощ на бизнеса ти.
Платформата предлага вътрешен маркетингов инструмент, който ти позволява изцяло да персонализираш кампаниите си. От специфична аудитория, до задаване на определено време за публикуване на кампанията - възможностите на ТикТок рекламите са впечатляващи.
Това, което е важно да запомниш, е че рекламата в ТикТок не гарантира харесвания и набиране на последователи.
Съществува и възможност за купуване на последователи в ТикТок, но ние твърдо препоръчваме да не се възползваш от нея, защото тя има един съществен недостатък. Платените последователи често съдържат голям брой фалшиви или неактивни акаунти, които не само, че не допринасят към ангажираността на аудиторията, но дори и пречат значително.
За твоят бизнес ще бъде много по-полезно да натрупаш последователи в ТикТок органично. Това са последователи, които реално имат интерес към това, което публикуваш, и вероятно ще купуват продуктите ти и ще стимулират развитието на бранда.
Планирай инфлуенсър маркетинг дейност
Когато стартираш дадена рекламна кампания или си създадеш чисто нов профил в ТикТок, съществува риск потребителите да бъдат предубедени към твоя бранд. Тази тенденция има своето основание - тези хора не знаят нищо за теб и все още не ти вярват.
Изграждането на доверие между теб и твоите последователи е процес, който отнема време. Ако искаш бързо да придадеш авторитет на своята марка, най-лесният начин да го направиш е чрез инфлуенсър маркетинг.
Инфлуенсърите ти дават възможност да се възползваш от доверието, което те вече са установили със своята аудитория, за да дадеш видимост на своите продукти. Използвайки "чужда" аудитория, ти представяш марката си пред потребители, които са склонни да повярват в нейното качество.
Инфлуенсър маркетингът е добре познат сред опитните маркетолози и ефективността на този тип стратегия е неоспорима. Ако искаш бързо да натрупаш последователи, инфлуенсър маркетингът е най-подходящият метод. Преди това обаче е важно внимателно да избереш инфлуенсър, с когото искаш твоят бранд да бъде асоцииран.
Използвай висококачествени визуални материали
Основният замисъл на TikTok е, че съдържанието в него е кратко. В момента опциите за публикуване на видеоклипове в платформата варират от няколко секунди до 10 минути, но в по-голямата си част по-дългото съдържание не получава добра гледаемост.
Тази особеност на платформата означава, че получаваш няколко секунди да задържиш вниманието на потребители и последователи. Ето защо е изключително важно да създаваш визуално привлекателно съдържание. Качвай клипове с високо качество и интересна визия, за да си сигурен, че те ще бъдат гледани.
Качеството на твоето съдържание е пряко обвързано с възможностите ти за получаване на добра гледаемост и повече последователи. Постарай се да публикуваш видеоклипове, които ти самият би гледал.
TikTok тенденциозно увеличава времето на видеото, което може да бъде заснето и публикувано. И все пак е важно да си наясно, че дългите видеа трудно задържат потребителя до края им.
Затова ти предлагаме да следваш тази структура за ТикТок видео:
- Започни със силно начало, което да привлече вниманието на потребителя.
- Имай логично развитие, за да задържиш потребителя до края.
- Завърши с ясен призив за действие.
Бъди последователен с марката си
Когато изграждаш своята марка, ти започваш да създаваш определено впечатление за бранда у аудиторията. Постепенно последователите ти научават ценностите на марката, типа съдържание, който качваш и започват да се припознават в съдържанието, което публикуваш. Твоят бранд бавно, но сигурно, се превръща в нещо познато, което хората разпознават и харесват.
Когато веднъж си изградил тази позитивна настройка у аудиторията за твоята компания, е изключително важно да я поддържаш. Придържай се към брандовите си ценности и планирай действията си, така че да съвпадат с обществената представа за бранда.
Ако например управляваш ТикТок акаунт за органични млечни продукти, би било лоша идея да колаборираш с брандове за мляко на прах. Поддържай идентичността, която твоите последователи познават и харесват.
Анализирай резултатите и се адаптирай
Когато градиш аудитория, непременно ще срещаш препятствия по пътя. Вероятно ще има моменти, в които определен тип съдържание няма да генерира резултатите, които търсиш. В такива ситуации ще се наложи да анализираш своите резултати и да откриеш причината за техните стойности.
Възможно е съдържанието ти в този момент да не отговаря на нуждите на аудиторията или да не е актуално за самата платформа. В динамични социални медии като ТикТок е необходимо непрестанно оценяване на текущата стратегия, което от своя страна трябва да бъде съпътствано и от корекции при необходимост.
Ако даден елемент от стратегията ти не работи, твой приоритет е да го идентифицираш и коригираш. В същото време, типът съдържание, който се представя добре, следва да се развие. Фокусирай усилията и средствата си върху създаването на съдържание, което генерира резултати.
Често задавани въпроси
1.Мога ли да си купя последователи в ТикТок?
Съществува опция за за купуване на последователи в ТикТок, но категорично не препоръчваме този вариант. Действително срещу определена сума пари, твоят брояч на последователи в ТикТок може да отчете впечатляващи резултати, но често броят на последователите е незначителен, ако самата аудитория не взаимодейства с бранда ти.
Купените последователи изключително рядко са активни потребители и те не могат да допринесат за развитието на твоя бизнес. Същевременно има и вероятност да намалят драстично органичното достигане на потребители до твоя профил.
2.Колко време отнема набирането на последователи в ТикТок?
Ако въпросът как да имаме повече последователи в Тик Ток има за отговор определени стъпки, то въпросът колко време отнема това, няма универсален отговор.
Платформа дава възможност да получиш хиляди последователи само с един видеоклип, но това е по-скоро изключение. В общия случай ще ти се наложи да качваш редовно съдържание в продължение на няколко седмици или дори месеци, преди да започнеш да виждаш значими резултати.
3.Подходящ ли е ТикТок за моите бизнес цели?
За да се увенчае с успех, планът за онлайн маркетинг винаги започва с проучване на пазара и аудиторията. Следва да избереш рекламните канали и да създадеш съдържанието за рекламите. Последващата им оптимизация, от своя страна, е постоянен процес с определящо значение за дигиталната реклама.Съществуват дебати сред маркетолозите за ефективността на ТикТок за бизнес цели. Въпреки това, считаме, че предвид засиленото присъствие на някои от световните брандове в платформата, ТикТок определено е подходящ за развиване на твоята бранд идентичност.