Facebook Ads Manager: ръководство за начинаещи

Facebook Ads Manager: ръководство за начинаещи

Tsvetan Kamenov | 23 ноември 2023

В света на развиващия се дигитален маркетинг, Facebook Ads Manager позволява на компаниите да създават и управляват своите рекламни кампании в най-голямата социална мрежа в света. 

Facebook Ads Manager

Източник на изображение: Canva

Ако си начинаещ в тази сфера, то определено си на правилното място. Днес ще те запознаем с основните стъпки за използване на Facebook Ads Manager, както и с някои тънкости, които трябва да познаваш.

Какво е Facebook Ads Manager и как работи?

Facebook Ads Manager е платформа, която позволява на рекламодателите да създават, управляват и оптимизират своите реклами във Facebook и Instagram. Тя предлага широка гама от рекламни формати и опции за таргетиране, което я прави универсален инструмент за бизнеси от всякакъв мащаб.

В основата си Facebook Ads Manager работи, като позволява на рекламодателите да задават цели на кампанията, да определят целевата си аудитория, да създават рекламни креативи и да разпределят бюджета си.

След това платформата използва сложни алгоритми, за да предоставя тези реклами на потребителите, които е най-вероятно да се ангажират с тях.

С други думи - Facebook Ads Manager е платформата, чрез която може да правите реклама във Фейсбук и Инстаграм.

Как да създадеш акаунт в Ads Manager

За да започнеш да рекламираш с Facebook Ads Manager, първо трябва да създадеш свой акаунт там.

Това можеш да направиш като следваш тези лесни стъпки:

  • Отиди на business.facebook.com
  • Кликни върху "Създаване на акаунт". 
  • Следвай указанията, за да настроиш акаунта си, като предоставиш данни за бизнеса си.

След като акаунтът ти в Business Manager е създаден, ще получиш достъп до Ads Manager и ще можеш да създадеш първата си реклама.

Табло за управление и опции на менюто на Ads Manager

Таблото за управление на Ads Manager е твоят контролен център за управление на всички твои рекламни дейности. То включва няколко основни опции, които трябва да опознаеш добре, за да можеш да управляваш своите реклами успешно.

Ето и част от най-важните секции, които ще използваш:

  • Кампании: Тук можете да преглеждаш, създаваш и управляваш рекламните си кампании. Можеш също така да анализираш данните и ефективността на кампаниите, а това е доста важно.
  • Рекламни сетове: Този раздел ти позволява да организираш рекламите си в рамките на кампаниите, да задаваш бюджети и да определяш целевата си аудитория за всеки рекламен набор.
  • Реклами: В раздел "Реклами" можеш да създаваш и управляваш отделни реклами. Можеш също така да видиш как ще изглежда рекламата пред аудиторията ти.
  • Активи: В този раздел можеш да получиш достъп до споделените ресурси на рекламния си акаунт, като например Facebook Pixel или персонализирани аудитории.

Последно, но не по важност, е фактурирането. От тук можеш да управляваш методите си за плащане и да преглеждаш информацията за фактуриране за рекламните си кампании. Това е мястото за търсене на цените на кампаниите ти.

Как да създадеш нова рекламна кампания от нулата

Сега може би се питаш как се създава нова рекламна кампания и от къде да започнеш. За щастие, това не е сложен процес и няма да ти отнеме повече от няколко минути.

Ето и стъпките, които трябва да спазваш като начинаещ в сферата:

  1. Влез в профила си;
  2. Кликни на “Кампании” във Facebook Ads Manager;
  3. Кликни върху “Създаване”, за да стартираш процеса;
  4. Избери основна цел на кампанията - Фейсбук предлага няколко цели, от осведоменост за марката до генериране на онлайн продажби;
  5. Настрой кампанията -  избери име, детайли, изображения и текстове, както и избери и бюджет за всеки рекламен ад сет;
  6. Създай ад сетове и избери бюджет.

По този начин можеш бързо и лесно да стартираш своята нова реклама във Facebook или Instagram.

Избор на цел за рекламната ти кампания

Както може би предполагаш, изборът на цел за кампанията ти е изключително важна стъпка. Задължително е тази цел да съответства на маркетинговите ти цели.

Ето и от какви можеш да избираш:

  • Познаваемост на марката: Използвай тази цел, за да повишиш осведомеността за своята марка, особено ако бизнесът ти е нов.
  • Трафик: Избери тази цел, ако искаш да увеличиш трафика към уеб сайта си или към конкретна целева страница.
  • Конверсии: Ако целта ти е да накараш потребителите да предприемат конкретни действия, например да се регистрират или да направят покупка, тази цел е подходяща.
  • Продажби от каталог: Идеална за фирми за електронна търговия, които искат да популяризират продукти от своя каталог.

Също така, може да стартираш реклама за генериране на лийдове. Използвай тази опция, за да събираш информация за контакт от потенциални клиенти, като например имейли за мейл маркетинг.

Определяне на целевата аудитория и използване на опциите за таргетиране на Facebook

Една от силните страни на Facebook Ads Manager са неговите солидни възможности за таргетиране. Можеш да определяш аудиторията си въз основа на фактори като демографски данни, интереси, поведение и др.

Ето как да започнеш:

  • Местоположение: Посочи географската област, в която искаш да се показват рекламите ти.
  • Демографски данни: Прецизирай аудиторията си по фактори като възраст, пол, ниво на образование и статус на връзката.
  • Интереси: Таргетирай потребителите въз основа на техните интереси, като например хобита, любими книги или любими марки.
  • Поведения: Определи аудиторията си по поведения, като например поведение при онлайн пазаруване или използване на устройства.

Ако таргетираш правилно аудиторията си, то вероятността кампанията ти да е успешна, е много по-голяма.

Избор на рекламни места и формати

Друго нещо, което трябва да знаеш за Facebook Ads Manager e, че ти дава възможност да избираш от различни рекламни места и формати. Тази функция може да бъде много полезна, за това и ще ти разкажем повече за нея.

Тук ще откриеш няколко рекламни места и формати, които трябва да познаваш:

  • Facebook Feeds: Твоите реклами се появяват в “News Feed” на твоите потребители както на мобилни устройства, така и на настолни.
  • Instagram Feeds: Избирайки тази опция, ти разширяваш обхвата си до потребителите на Инстаграм, като рекламите отиват и в техните фийдове. 
  • Мрежа от аудитории: Можеш да рекламираш във външни сайтове и приложения, които са част от мрежата Audience Network на Facebook.
  • Messenger: Можеш да показваш рекламите си във Facebook Messenger.
  • Stories: Избирайки тази опция, ще ангажираш потребителите си с твоите реклами на цял екран в Stories във Facebook и Instagram - една доста популярна и атрактивна опция. 

Изборът на правилните места и формати зависи от целевата ти аудитория и целите на кампанията ти. Затова обмисли добре кои са най-подходящите за теб и за успеха ти.

Определяне на бюджет и стратегия за наддаване за рекламната кампания

Определянето на бюджет и стратегия за наддаване на рекламната ти кампания е изключително важна стъпка. Можеш да избереш между дневен бюджет и бюджет за целия период на кампанията си.

Setting a budget

При дневния бюджет просто трябва да сложиш сума, която позволяваш на Фейсбук да харчи на ден, като например 5 лева. Вместо това можеш да направиш и общ бюджет за периода на кампанията, като например 100 лева за 10 дни.

Когато става въпрос за офериране, Фейсбук предлага различни стратегии.

Ето и кои са те:

  • Целева цена: Посочена желана цена за резултат.
  • Най-ниска цена: Фейсбук ще оптимизира рекламите ти, че да получиш най-много резултати за най-ниската цена.
  • Горна граница на офертата: Задай максимален лимит на офертата за резултатите, за да контролираш по-пряко разходите.

Ти трябва да избереш тази, която съответства най-много на целите и бюджета на кампанията ти.

Създаване на ефективни визии и послания

Един всеизвестен факт: ефективността на твоите реклами зависи от визуализациите и посланията, които използваш. За да имаш успех, фокусирай се върху висококачествени изображения и клипове. Избери привличащи вниманието визуални материали, подходящи за аудиторията ти. 

Изготви убедително рекламно копие, което ясно предава посланието ти. Включи призив за действие и добави емотикони. Ако не можеш да напишеш сам копито си, използвай услугите на копирайтър.

В текста можеш да добавиш линк към твоя сайт или към страницата ти. Така ще можеш да насочиш потребителите към определена страница и ще имаш шанс да привлечеш повече потребители.

И един страхотен съвет за създаване на ефективни визии и послания - използвай А/В тестване. Експериментирай с различни рекламни криейтиви, заглавия, текстове и описания. Проследи резултатите и ще разбереш кое резонира най-добре с аудиторията ти.

Преглед и стартиране на рекламната ти кампания

Преди да стартираш кампанията си, прегледай всички настройки, за да се увериш, че са точни и съответстват на целите ти. След като си удовлетворен, щракни върху бутона Публикувай, за да стартираш кампанията си.

Финалният преглед е особено важен, имайки предвид това, че инвестираш реална сума в рекламата си. Трябва да се постараеш да я настроиш по възможно най-добрия начин, за да си гарантриаш желаните резултати. Увери се, че си го направил и действай.

Мониторинг и корекции в рекламата

След като стартираш кампанията си, наблюдението на нейното представяне е от решаващо значение. Можеш да правиш корекции въз основа на събраните данни, за да имаш по-голям успех.

Advertising monitoring and adjustments

Източник на изображение: Canva

Основните показатели за ефективност (KPI), които трябва да следиш, включват честота на кликванията (CTR), степен на конверсия и възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS). Това ще откриеш в Facebook Ads Manager. 

Анализ на данните и показателите на кампанията 

По време на провеждането на кампанията събирай данни за нейната ефективност и използвай тези данни, за да правиш подобрения. Мениджърът на реклами във Facebook предоставя богат набор от данни - от показатели за ангажираност до демографска информация за твоята аудитория. 

Анализирай тези данни, за да оптимизираш рекламните си кампании и да постигнеш по-добри резултати. Не забравяй, че е изключително важно да следиш резултатите, които постигаш, ако искаш да се развиваш и подобряваш.

Е, вече знаеш, че Facebook Ads Manager е мощен инструмент за бизнеса, с който можеш да достигнеш до целевата си аудитория и да постигнеш маркетинговите си цели.Като създадеш добре структурирана рекламна кампания, можеш да използваш пълния потенциал на тази платформа и да постигнеш успех в усилията си за цифров маркетинг.

Често задавани въпроси

Да, за да използваш Facebook Ads Manager, трябва да създадеш и настроиш акаунт във Facebook Business Manager. Той служи като център за управление на рекламните ти дейности във Facebook и Instagram. Ако забележиш добри резултати, това означава, че и сайтът ти ще се класира по-добре.

Бюджетът ти може да варира в широки граници в зависимост от твоите цели, целева аудитория и индустрия. Като начинаещ започни със скромен бюджет и следи отблизо представянето на кампанията си. Можеш да коригираш бюджета си, когато натрупаш повече опит и познания за това какво работи за конкретните ти цели.

Да, Facebook Ads Manager ти позволява да създаваш реклами както за Facebook, така и за Instagram, в една и съща кампания. Можеш да избереш и двете платформи като разположения, за да разшириш обхвата си и да се ангажираш с по-широка аудитория. 

Винаги е препоръчително да добавиш линк на сайта си. Ако искаш да видиш данни за него, както и резултати свързани с повече посетители на твоя сайт.

Можеш да измерваш успеха на рекламните си кампании във Facebook, като проследяваш ключови показатели за ефективност (KPI). Такива са например процент на кликванията (CTR), процент на конверсиите, възвръщаемост на разходите за реклама (ROAS) и цена на конверсия. Редовният преглед на тези показатели ще ти даде представа за ефективността на кампанията ти и областите за подобрение.

Абонирайте се за нашия бюлетин, за да получавате полезна информация и оферти