15 идеи как да напишем и оформим перфектното описание в Instagram
Георги Радивойевич | 15 март 2024
Инстаграм не е само снимки и кратки видеа. Действително това са двете основни форми на въздействие в платформата, организирана именно върху визуалното ангажиране на потребителите и затова създателите естествено акцентират своите усилия там.
Когато обаче прекарате значително време в заснемането и обработката на перфектния визуален материал, липсата на описание или слабо представящото се такова може да разочарова публиката.
Естествено, това има значение най-вече за набиращи популярност профили, които си прокарват път към масова видимост, но и не само.
Ако снимката или видеото не са достатъчно ясни и не носят пълната информация, описанието е това, което може да използвате, за да доведе публикацията до търсения резултат.
Преди да навлезем по-дълбоко в темата и да Ви дадем актуални съвети за писане на завладяващи описания от професионалисти в копирайтинга за социални мрежи, нека разгледаме двата основни типа писмено описание в Инстаграм.
Описание на профил и описание на публикация
Описанието на профила е т. нар. “bio” или биография. Към него може да причислим и уебсайтовете, за които може да предоставите линк в описанието. Bio-то се вижда до профилната снимка на съответния потребител. За него имате лимит от 150 символа.
Описанието на публикация е текстът, който имате възможност да въведете при създаване на нов пост със снимка или кратък клип. Той е пряко свързан с визуалното съдържание, което споделяте в публикацията. Тук лимитът е 2200 символа.
Как да направим описание на страницата ни в Инстаграм
Профилното описание е визитката на бизнеса в Инстаграм, която има особено значение за по-новите профили и брандове.
В описанието трябва да опишете кои сте и какво правите или предлагате. Използвайте целеви ключови думи, за да подобрите откриваемостта. Акцентирайте върху високата стойност, която добавяте и нещата, които Ви отличават. Ако е приложимо, може да добавите и слогана на марката.
Не пропускайте да въведете линкове към уебсайтовете на бранда.
Не добавяйте нищо излишно, което няма да допринесе за бързо създаване на първо впечатление и ефективно запознаване с бизнеса/продукта/марката.
Как да създадем ефективно описание на публикация в Инстаграм
Нека очертаем основните насоки, които трябва да спазваме, за да създаваме Инстаграм описания, които вълнуват, ангажират и карат последователите да действат. Това са важни принципи на ефективната поддръжка на Инстаграм бизнес профил, за да бъде аудиторията винаги положително ангажирана.
Бъдете кратки
Никой не влиза в Инстаграм, за да чете дълги постове. Идеята на платформата съвсем не е такава. Затова се стремете да бъдете максимално кратки в текстовото описание на публикациите си и да предоставяте лесна за “сканиране” информация. Основните елементи трябва да могат да въздействат при бърз преглед с един обхващащ цялата публикация поглед.
Постовете с описания до 50 символа ангажират по-добре аудиторията на страниците с по-малка последователска база. При профилите с вече изградена стабилна аудитория, сред отлично представилите се публикации влизат и тези с описание над 300 символа.
Заложете на силна отваряща фраза
При появата на публикацията във фийда на потребителите може да се види само началото на описанието. Затова първото изречение трябва да е интригуващо и да накара последователите да кликнат върху “more”, за да видят цялото описание.
Задайте тона на бранда и се придържайте към него
Бъдете консистентни в изказа и цялостния тон на описанията си. Нека те да отговарят на аудиторията и нейната демография, както и на въздействието, което искате да окажете. Изберете дали искате тонът Ви да е модерен, креативен, закачлив или по-скоро бихте заложили на по-строг бизнес стил на изказ.
15 идеи за ефективно Инстаграм описание на пост
А сега е време да дадем още по-конкретни идеи за въздействащо и ангажиращо описание в Инстаграм, които да Ви вдъхновят за следващите вълнуващи публикации на Вашата страница в Инстаграм.
#1 Използвайте CTA
Искате да натрупате повече лайкове? Напишете “харесай, ако си съгласен”. Целите да достигнете повече последователи? Добавете “сподели, ако искаш да участваш”.
Това са само малко примери за директна покана за действие, която най-добре ангажира публиката с това, което искате тя да направи. Използвайте мъдро възможността за CTA в описанието и го направете лесно откриваемо за последователите Ви.
#2 Добавете релевантни хаштагове
Хаштаговете помагат за категоризиране на публикацията и откриването ѝ от по-широка аудитория. Когато потребителите кликнат върху такъв или търсят конкретен хаштаг, могат да видят всички публични постове, които съдържат съответния таг.
Тази техника ще изведе публикациите Ви извън преките последователи на профила и ще разкрие съдържанието на потребители, които се интересуват от конкретната тема или ключова дума. Освен това може да я използвате за създаване на хаштаг със самия бранд.
Най-добре е да ги добавяте най-долу в описанието или като коментар. Препоръчва се първоначално набиращите популярност брандове да използват около 10 хаштага. Ако вече имате над 10 хил. последователи 3 хаштага са достатъчно, като не е необходимо да се появяват във всяка публикация.
#3 Разделете текстовото съдържание на части
Създайте прекъсвания в текста, отделяйки визуално пространство и направете редове. Може да структурирате и отделни абзаци.
Това ще помогне за ненатоварващото визуално възприемане на текста, тъй като той ще стане по-обходим и информацията ще се проследява с лекота.
#4 Използвайте емотикони, но не на всяка цена
Емотиконите правят съдържанието по-привлекателно и асоциативно, като същевременно играят ролята и на визуален разделител. Въпреки това, ако прекалите, може да натоварите излишно текста и той да стане прекалено “шумен”.
Използвайте ги, за да създадете характер на публикацията и избирайте само такива, които кореспондират с бранда. Помислете и дали аудиторията Ви ще ги възприеме добре.
#5 Задайте въпрос
Ангажирайте последователите си като ги попитате релевантен въпрос, който би бил интересен за Вашата аудитория и ще създаде дискусия в коментарите.
Така например, ако брандът Ви предлага висококачествени козметични продукти, може да създадете публикация, с която да накарате последователите Ви да споделят какво е съдържанието на дамската или козметичната им чанта в момента. Това може да направите като зададете конкретен въпрос в описанието.
#6 Организирайте Giveaway
Giveaway публикациите трябва да бъдат подкрепени от ясно и кратко описание на стъпките, които следва да се извършат за участие.
Това е доста ефективна техника за ангажиране на аудиторията, създаване на лоялност и привличане на нови последователи.
#7 Препратка към “линк в био”
Така популярната техника е такава, просто защото няма друг ефективен начин, по който да споделите линк в платформата. Препратката ще Ви помогне да насочите директно аудиторията към мястото, на което искате тя да бъде. А това е силно оръжие в сферата на дигиталния маркетинг.
#8 Представете предимствата на продукта/услугата
Създайте списък с предимства на продукта или услугата, които представяте и го изложете в подреден кратък вид в описанието. Използвайте изреждане с точки, което привлича визуално вниманието и предава лесно информацията.
#9 Опишете историята на доволен клиент
Продуктът Ви е създаден да решава проблеми. Покажете на аудиторията си как Вашият продукт е успял да реши проблема на реален потребител и ги насърчете да споделят своята история в коментарите.
#10 Споделяйте любопитни факти от бизнес нишата
“Знаете ли, че пиенето на вода преди хранене може да ускори метаболизма с 24-30% за следващите 1-1,5 часа?” и други интересни, забавни или малкоизвестни факти могат с лекота да уловят вниманието на аудиторията и да я карат да очаква още подобно съдържание занапред. Възползвайте се от това.
#11 Съобщете за предстоящи новости
Планирате въвеждането на нов продукт, нова функционалност, нова услуга, ребрандиране, нова лимитирана серия или промо кампания? Създайте очакване у аудиторията си и използвайте интригуващо описание за задаващите се новости.
#12 Вдъхновяващ цитат
Напишете релевантен цитат, с който потребителите ще се свържат лесно и от който биха се вдъхновили. Използвайте го, за да издигнете ценностите на бранда и да обвържете аудиторията си с тях.
#13 Микро блог
Създавайте публикации с кратки блог описания, разказващи увлекателни истории, които да държат аудиторията в течение с най-актуалното около Вас и/или бранда.
#14 Специални оферти
Използвайте кратко описание в Instagram, в което да наградите своите последователи със специални оферти или отстъпки, предназначени само за лоялната Ви аудитория в платформата.
#15 Актуални новини в сегмента
Дръжте аудиторията си ангажирана, споделяйки периодично най-актуални новини от сферата на бизнеса Ви. Така ще демонстрирате експертизата си и ще се позиционирате като компетентен авторитет в нишата.
Често задавани въпроси
Каква е ползата от доброто описание в Инстаграм?
Ползата от доброто описание в Инстаграм е, че то подобрява шансовете Ви да ангажирате аудиторията. Ангажираността е един от най-важните фактори за алгоритмите на платформата и има значение при селектиране на съдържанието за feed-а на потребителите.
Освен това с тях добавяме допълнителен контекст и можем да осъществим конкретни маркетинг цели.
Как изглежда перфектното описание в Instagram?
Няма конкретна формула, но перфектното описание в Instagram трябва да изглежда интригуващо, да носи стойност и да ангажира аудиторията. То е комплимент към визуалното съдържание и трябва да го допълва, без да натоварва с излишни подробности. Може да бъде много кратко или по-дълго, като това се определя от релевантността спрямо аудиторията.
Кои са важните елементи при създаване на описание за Instagram пост?
Важните елементи при създаване на описание за Instagram пост са: въздействащо съдържание, подходяща дължина, добро оформление, ключови думи, хаштагове и CTA. Към тях може да се добавят и емотикони, ако целевата аудитория би ги харесала.